Mucha, Cichopek, Skrzynecka: Jak na ciąży i dziecku zarobić naprawdę duże pieniądze
Macierzyństwo nie jest już prywatną sprawa gwiazd, ale stanem przeżywanym publicznie. Wypada się nim chwalić i można na nim zarobić naprawdę duże pieniądze. Podobno w USA na skutecznym handlu ciążą i dzieckiem celebryci potrafią rocznie zarobić nawet 14 mln dolarów. Reklamodawcy chętnie zatrudniają bowiem do swoich kampanii sławne brzuchy i dzieci popularnych rodziców.
1
Katarzyna Cichopek
Jeżeli chodzi o kontrakty reklamowe Anna Mucha zdecydowanie przebiła Katarzynę Cichopek (mamę kilkuletniego synka), która do niedawna uchodziła za czołową matkę-celebrytkę w Polsce.
Pomimo, że Cichopek deklaruje, iż nie może wiele powiedzieć o macierzyństwie, to napisała książkę „Sexy mama” (o tym, jak być supermamą) i podpisała z Polsatem kontrakt na prowadzenie programu rozrywkowego pod tym samym tytułem, w którym dostała garderobę przystosowaną dla prezenterek z dzieckiem. Wystąpiła też w reklamie lalek, za którą dostała 300 tys. zł.
Cichopek potrafiła również zarobić na jednym z problemów, z jakim borykają się kobiety po porodzie - a mianowicie z nadwagą. Cichopek dostała więc około 500 tys. zł na reklamie preparatu wspomagającego odchudzanie. Promowała również – w zamian za dostawę dietetycznych posiłków – firmę Light Box.
Newspix / Michal Piesciuk
2
Katarzyna Skrzynecka
Także Katarzyna Skrzynecka postanowiła wykorzystać fakt, że jest mamą dwuletniej córki i po porodzie musiała zrzucić zbędne kilogramy. Razem z mężem, trenerem fitnessu, wystąpiła w internetowej kampanii, gdzie zachęcała do zmiany stylu życia. Zapewniała, że dzięki programowi schudła 17 kg w 10 tygodni.
Skrzynecka otwarcie przyznała, że wykorzystuje w ten sposób macierzyństwo, ponieważ w wolnym zawodzie matce nie przysługuje płatny urlop macierzyński, a ona musi spłacać kredyt mieszkaniowy.
Newspix / Aleksander Majdanski
3
Reni Jusis
Macierzyństwo jest także dla wielu gwiazd okazją do zmiany wizerunku i zaangażowanie się w nowe projekty, niekoniecznie związane z twórczością artystyczną.
Tak było w przypadku Reni Jusis, która po urodzeniu dzieci tak naprawdę zniknęła ze świata muzyki, a w zamian została najsłynniejsza polską eko-mamą. Syna i córkę wychowuje w zgodzie z naturą, co oznacza, że między innymi używa wyłącznie tetrowych pieluch, ubrania pierze w orzechach, korzysta z naturalnych zabawek, a także - co wzbudza najwięcej kontrowersji - nie szczepi swoich pociech.
Jusis słynie też z tego, że wyjątkowo skutecznie potrafi sprzedać swój nowy styl życia. Udziela więc rad innym mamom na swoim blogu oraz w "Dzień Dobry TVN", a telewizyjny cykl stał się podstawą do napisania książki - "Poradnika dla zielonych rodziców".
Celebrytka otworzyła też sklep internetowy, w którym można kupić linię produktów ekologicznych dla rodziców i dzieci EkoMama, których pomysłodawcą jest Reni. W skład eko-linii wchodzą środki czyszczące w postaci często wymienianych w wywiadach z gwiazdą orzechów piorących i sody oczyszczonej, a także limitowana seria chust i nosideł ergonomicznych powstała przy współpracy z marką Tula. Z propagowania ekologicznego stylu życia gwiazda rozwinęła więc własny ekobiznes.
Newspix / TEODOR KLEPCZYNSKI
4
Agnieszka Chylińska
Jeszcze bardziej niż Reni Jusis zmiana wizerunku opłaciła się Agnieszce Chylińskiej.
Była wokalistka rockowej grupy O.N.A. prezentowała kiedyś ostry wizerunek chłopczycy (z kruczoczarnymi włosami, wytatuowanej) i szczyciła się swoim niewyparzonym językiem - kilkanaście lat temu na rozdaniu nagród muzycznych krzyczała, że nienawidzi nauczycieli.
Po rozpadzie zespołu Chylińska musiała znaleźć nowy pomysł na siebie. W 2008 roku przeszła metamorfozę - zeszczuplała, zmieniła kolor włosów, zaczęła ubierać się kobieco, a jej wypowiedzi stały się o wiele bardziej wyważone - po urodzeniu pierwszego dziecka zwierzała się w jednym z talk-show z ciemnych stron porodu, a w felietonach półżartem pisała, że chce dziecko sprzedać na Allegro.
Kiedy została została jurorem w programie TVN Mam talent, zyskała ogromną popularność, którą postanowiła wykorzystać, występując w reklamie ubezpieczeń na życie. W spocie firmy Aviva, w pastelowym sweterku, skromnym makijażu i z blond włosami przekonuje widzów, że bezpieczeństwo jej dzieci jest dla niej najważniejsze. Przed zmianą wizerunku i zachwalaniem uroków macierzyństwa piosenkarska raczej nie dostałaby 700 tys. złotych wynagrodzenia za taką kampanię.
Newspix / ANDRZEJ MARCHWINSKI
5
Kim Kardashian
Polskie gwiazdy, pomimo, że sprawnie radzą sobie w dziecięcym biznesie, nie dorównują jednak zachodnim celebrytom.
Ostatnio głośno było o narodzinach córki Kim Kardashian, gwiazdki znanej do tej pory głównie z rodzinnego reality show i porno taśmy. Amerykańskie media wyceniły potencjalne przychody, jakie celebrytka może osiągnąć z tytułu swojej ciąży, na szesnaście milionów dolarów.
Jeszcze zanim urodziła, Kim podpisała kontrakty na reklamowanie kremu na rozstępy oraz negocjowała z firmami, które pomogą jej pozbyć się 30 kg ciążowej nadwagi. Teraz Kardashian oraz ojciec jej dziecka, raper Jay-Z, liczą na zyski z reklam produktów dla dzieci oraz na pieniądze od tabloidów za sprzedaż rodzinnych zdjęć.
Wśród celebrytów popularne jest zwłaszcza pobieranie astronomicznych sum za pierwszą sesję zdjęciową ich dzieci. Absolutnymi rekordzistami są pod tym względem Angelina Jolie i Brad Pitt, którzy w 2008 roku sprzedali prawa do pierwszych zdjęć bliźniąt Vivienne Marcheline i Knox Leon magazynom People i Hello! za sumę 14 milionów dolarów. Kim i Jay-Z nie mogą jednak jeszcze konkurować z parą sławnych aktorów - ich najwyższa propozycja opiewała dotychczas na kwotę 3 mln dolarów.
Newspix / mjtAdMedia MediaPunch Inc.
6
Victoria Beckham (z córką Harper)
Przedsiębiorczości Kim może uczyć się od Victorii i Davida Beckhamów. Małżeństwo stanowi świetnie uzupełniający się medialny tandem, który na reklamach zarabia miliony. Podkreślają to miedzy innymi angażując się we wspólne projekty reklamowe, jak damskie i męskie perfumy „David Beckham”.
Niedawno do sławnych rodziców dołączyły także ich dzieci. Syn Romeo został twarzą luksusowej marki odzieżowej Burberry, a dwuletnia córka Harper, dzięki staraniom rodziców, wyrasta na ikonę dziecięcej mody. Beckhamowie niemal zaraz po urodzeniu założyli dziewczynce modowego bloga, na którym sławna pociecha prezentuje się w ciuszkach marek Chloe, Zara Kids, Vivienne Westwood, Marc Jacobs i Reebok. Dzięki Victorii, projektantce mody, Harper ma także linię torebek nazwaną swoim imieniem.
Newspix / Stephen Lock/I-Images
7
Jessica Simpson
Mniej znane gwiazdy starają się iść w ślady Kardashian i Beckhamów.
Amerykańska celebrytka Jessica Simpson za pierwsze zdjęcia dziecka dostała niemal milion dolarów. Podpisała też umowę na 4 mln dolarów, za które zaczęła na oczach Amerykanów tracić kilogramy, jakie przytyła podczas ciąży.
Co więcej, za każdą wiadomość na Twitterze, w której pochwali produkty dla dzieci jakiejś firmy, otrzymuje kilka tysięcy dolarów. A w planach ma już własny reality show - oczywiście wystąpić ma razem z rodziną.
Newspix / Byron Purvis
8
Jessica Alba (z córką Haven)
Lepszy niż Simpson pomysł na wykorzystanie macierzyństwa miała Jessica Alba.
Aktorka, matka dwóch córek, firmuje swoim nazwiskiem portal Honest.com, który oferuje produkty przeznaczone dla mam i małych dzieci. Użytkowniczki serwisu wypełniają ankietę pozwalającą na spersonalizowanie oferty, a następnie opłacają abonament. W zamian otrzymują przesyłki ze środkami pielęgnacji dla niemowląt.
I takich inicjatyw będzie prawdopodobnie coraz więcej - celebryci, dzięki serwisom plotkarskim kojarzeni z macierzyństwem, będą coraz częściej wykorzystywać wizerunek swoich dzieci do zdobywania lukratywnych kontraktów reklamowych czy promowania własnych projektów biznesowych.
Newspix / RR5
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję