Producent gier komputerowych Zynga, który zasłynął projektem Farmville dostępnym na Facebooku, ogłosił plany wejścia na giełdę.

Firma zamierza podczas giełdowego debiutu pozyskać prawie 925 mln dolarów. Plan dotyczy sprzedaży około 100 mln akcji w cenie 8,50 -10 dolarów za jeden papier, co będzie stanowić 14,3 proc. udziału firmy – wynika z prospektu emisyjnego, na który powołuje się serwis BBC.

Taka wycena Zyngi lokuje spółkę z San Francisco w czołówce największych firm amerykańskich z branży gier pod względem wartości rynkowej, m.in. na równi z Electronic Arts i Activision Blizzard.

W przeciwieństwie do rywali Zynga nie sprzedaje gier, ale zarabia na sprzedaży wirtualnych obiektów – broni, pojazdów, budynków – które mogą być używane w grach. Ale aż 90 proc. przychodów Zyngi dociera do firmy za pośrednictwem Facebooka.

Reklama

W październiku Zynga ogłosiła inicjatywę Projekt Z, dzięki której firma ma się uniezależnić do portali społecznościowych. Od czerwca spółka prowadziła rozmowy z bankami Goldman Sachs i Morgan Stanley w sprawie organizacji debiutu na giełdzie Nasdaq.

Po gorszych niż zakładano wynikach firm internetowych, jak LinkedIn i Groupon, Zynga obniżyła już swoje oczekiwania związane z pierwotną emisją akcji. Po 180 dniach od wejścia na giełdę notowania portalu społecznościowego Linkedin spadły na przykład poniżej ceny oferowanej w dniu debiutu.