Któż nie chciałby płacić za swoje zakupy mniej. Czy istnieje taka możliwość? Owszem, wystarczy tylko dobrze się rozeznać i znaleźć właściwe sposoby. Tak też dzieje się w przypadku opłat za polisy ubezpieczeniowe. Wybór na rynku jest tak duży, że każdy znajdzie odpowiednią dla siebie ofertę. Jak i kiedy można ubiegać się o zniżki?

Decydując się na ofertę produktu ubezpieczeniowego warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Jedną z nich jest możliwość otrzymania zniżki. Jaki rabat można dostać? Kto decyduje o jego przyznaniu? Jakie kryteria trzeba spełnić, by cieszyć się niższą ceną? Sprawdziliśmy jakie zniżki proponują działający na rynku ubezpieczyciele. Zapraszamy do lektury.

Kup ubezpieczenie turystycznie– wybierz polisę online

Ile naprawdę wynoszą maksymalne zniżki

Często zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak dużo płacimy za ubezpieczenia. Dość rzadko zdajemy sobie jednak sprawęz tego, że często mamy szansę otrzymać wybrany produkt taniej. Dlaczego więc z tego nie korzystamy? Najczęściej z braku wiedzy w tym zakresie. A nie jest to specjalnie trudne, wymagające, czy tym bardziej skomplikowane.

Reklama

Poniżej przedstawiamy potencjalny arsenał zniżek dostępny podczas finalizacji sprawy ubezpieczeniowej. Wzięliśmy pod uwagę zakup polisy bezpośrednio u agenta, podczas rozmowy telefonicznej lub przy załatwianiu formalności drogą elektroniczną. Z naszych podpowiedzi można skorzystać zarówno w przypadku polis komunikacyjnych, jak również dowolnych ubezpieczeń nieruchomości.

Od czego zależą zniżki

Możemy wyodrębnić kilka potencjalnych sposobów, dzięki którym będziemy mogli skorzystać ze zniżek przy zakupie polisy. Do tych najważniejszych zaliczyć należy między innymi:

• Zniżkę za płatność jednorazową – najczęściej upust rzędu 10%
• Zniżkę za posiadanie innych produktów ubezpieczeniowych – upust nawet do 20%
• Zniżkę za zakres ubezpieczenia – do 15%
• Zniżkę kompetencyjna przełożonego/dyrektora – nawet do 30%
• Zniżkę za zakup przy użyciu mobilnych środków łączności (np. smartfon) – do 5%
• Zniżkę za bezszkodową kontynuację - ustalana indywidualnie




Oczywiście istnieje również funkcjonalność „zwyżek”, czyli zastosowania wyższej ceny. Stosuje się je w uzasadnionych przypadkach – np. niestandardowych ryzyk albo ponadprzeciętnego prawdopodobieństwa wystąpienia szkody.

Jak obrazują powyższe dane, mamy możliwość otrzymania wielu rodzajów rabatów. Zniżka od ceny wyjściowej może sięgać nawet kilkudziesięciu procent ceny bazowej – tej,od której „startuje” ubezpieczyciel, proponując nam skorzystanie z danego produktu.

Porównanie Ubezpieczeń. Najlepszy kalkulator i porównywarka

Nie płać drożej niż musisz

Każdy klient ma możliwość, a nawet obowiązek, by zapytać o należne rabaty. Sprzedawca powienien pomóc nam w trafnym wyborze i zaoferować interesujące zniżki. Przecież taki układ działa w dwie strony – zadowolony będzie zarówno klient jak i ubezpieczyciel. Każdy z nich osiągnie swój cel. Dodatkowo taka opcja może zbudować długotrwałą i owocną relację.