Gala rozdania nagród Walpole Awards, to kulminacyjny punkt w kalendarzu przedstawicieli branży luksusowej. Uhonorowani są ci, którzy wyróżniają się osiągnięciami w zakresie projektowania, kultury i biznesu, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na całym świecie.

Najważniejszą nagrodę i tytuł najlepszej brytyjskiej marki luksusowej przyznano podczas londyńskiej uroczystości marce odzieżowej Mulberry, która łączy w sobie miejski styl z tradycją angielskiej wsi. Założycielem marki, która powstała w 1971 roku, był Roger Saul, który swoją działalność rozpoczął od produkcji luksusowych wyrobów skórzanych. Choć marka powoli rozszerzała swój asortyment, jej znakiem rozpoznawczym do dziś pozostają torebki.

"Tegoroczni laureaci nagród Walpole, to największe talenty całej branży luksusowej i cieszymy się, że możemy docenić ich wyjątkowe osiągnięcia" - powiedziała podczas gali rozdania nagród Julia Carrick, dyrektor Walpole.

Reklama

Wyróżnieni zostali także: Burberry, jako najlepiej sprzedająca się online marka luksusowa oraz projektująca stroje kąpielowe Orlebar Brown uznana jedną z najlepiej zapowiadających się marek. Wśród uhonorowanych osobistości znaleźli się również: Vivienne Westwood, Lord Sebastian Coe oraz Mario Testino. Medale doskonałości otrzymali natomiast brytyjscy olimpijczycy, wioślarka Katherine Grainger oraz sprinter Jonnie Peacock.

"To był niezwykły rok dla Wielkiej Brytanii, a Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Londynie były najlepszym pokazem talentów naszych rodaków. Mając to na uwadze chcieliśmy wręczyć odznaczenia dwóm prawdziwie inspirującym osobistością w uznaniu dla ich wybitnych sukcesów sportowych" - powiedziała Carrick przed wręczeniem odznaczeń olimpijczykom.

Londyn niezmiennie plasuje się na wysokim, trzecim miejscu wśród odbiorców dóbr luksusowych na świecie. Nagrody Walpole ukazują, że mimo trudnych ekonomicznie czasów, sektor luksusowy wykazuje niezwykle dużą odporność, a nawet rozwój.