Reklama linii lotniczych Qatar Airways pojawi się od lipca 2014 roku na koszulkach piłkarzy Barcelony. Przez pięć sezonów "Duma Katalonii" z tytułu kontraktu zarobi 170 milionów euro.

Reklama linii lotniczych zastąpi znak Qatar Foundation. Zmiana sponsora na trykotach wicemistrzów Hiszpanii zbiegnie się w czasie z otwarciem portu lotniczego w Dausze.

Umowa z Qatar Foundation obowiązuje do 2016 roku, ale zgodnie z jej zapisami, istnieje możliwość rozwiązania po trzech latach, czyli latem 2014 roku.

Według "Mundo Deportivo", ustalono po negocjacjach, że w przyszłym roku Barcelona zakończy współpracę z innym "podniebnym" sponsorem - Turkish Airlines. Samolotami tej linii podróżowali m.in. na zgrupowania do Stanów Zjednoczonych.

Reklama

Bardzo długo kataloński zespół był unikatem na światową skalę, gdyż nie czerpał zysków ze sprzedaży powierzchni reklamowej na koszulkach piłkarzy. Co więcej, przez jakiś czas na ich piersiach widniało logo Funduszu Narodów Zjednoczonych Pomocy Dzieciom (UNICEF), a Barca przekazywała na jego rzecz 1,5 mln euro rocznie.