W najnowszym zestawieniu branża telekomunikacyjna ma silną reprezentację – w TOP 10 znaleźli się również Miroslav Rakowski (PTC) oraz Mirosław Godlewski (Netia). Jakie informacje i wydarzenia miały wpływ na medialną popularność prezesów największych firm w Polsce? Gdzie bossowie bywają razem? Kto ma miejsce w najbardziej opiniotwórczych mediach?– IMM przeanalizował pod kątem ekspozycji prezesów ponad 2 tysiące publikacji z prasy, internetu i mediów społecznościowych.

ikona lupy />
Bossowie o największej ekspozycji wmediach / Media / Instytut Monitorowania Mediów
ikona lupy />
Udziała bossów w mediach według branży / Media / Instytut Monitorowania Mediów
Reklama

Silna reprezentacja branży telekomunikacyjnej

Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Macieja Wituckiego (TP). W kręgu zainteresowań dziennikarzy i internautów był również Zygmunt Solorz–Żak jako szef Polkomtela (w analizie brano pod uwagę tylko te publikacje, w których nazwisko pojawiało się w kontekście telekomu). Na podium panów przedzielił Paweł Skowroński, który w lutym pełnił obowiązki prezesa PGE. Wśród najbardziej medialnych prezesów znaleźli się też Miroslav Rakowski (PTC) i Mirosław Godlewski (Netia). Silna reprezentacja branży telekomunikacyjnej to zdecydowana zmiana w rankingach od poprzedniego miesiąca, kiedy to Maciej Witucki był jedynym przedstawicielem tego sektora.

Co w lutym przyczyniało się do medialnej popularności? Media przytaczały informacje, które podczas telekonferencji przekazał dziennikarzom Maciej Witucki na temat: planów ogłoszenia strategii spółki na kolejne lata, kontynuacji skupu akcji własnych, kwestii zaangażowania w transakcję dotyczącą Multimedia Polska. Chętnie też cytowano prezesa w związku z omawianymi przez niego wynikami spółki za 2011 rok.

Z kolei Zygmunt Solorz–Żak w kontekście Polkomtela pojawiał się najczęściej wzmiankowany jako nowy właściciel i jednocześnie szef telekomu. Wśród informacji na jego temat wyraźnie odznaczały się te mówiące o odłożeniu planu zwolnień grupowych w Plusie. W internecie informowano, że Solorz –Żak został wybrany „Człowiekiem Sukcesu” w ramach „Wirtualnych Telefonów” przyznawanych corocznie przez Mobile Internet. Media przypominały również, że szefujący Polkomtelowi Solorz–Żak jest w czołówce przygotowanego przez miesięcznik Forbes rankingu najbogatszych Polaków.

ikona lupy />
Udział w mediach / Media / Instytut Monitorowania Mediów

PGE rządzi w branży energetycznej – konkurs na prezesa, zamieszanie wokół Dolnej Odry i strategia na 20 lat

W lutym media nadal donosiły o zmianach kadrowych w firmach energetycznych, a dokładnie – o trwającym konkursie na prezesa PGE. Ponad 50 informacji dotyczyło rozmów p.o. szefa PGE Pawła Skowrońskiego ze związkowcami w sprawie możliwego zamknięcia Elektrowni Dolna Odra. Trzecim medialnym tematem była ogłoszona przez Skowrońskiego strategia spółki na kolejne lata.

Bankowe Oskary, rekordowe wyniki bez dywidendy i wielka fuzja dwóch banków

Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Prezes pojawiał się w mediach głównie dzięki przyznanej mu nagrodzie Złoty Bankier 2011 – w jej ramach został uhonorowany tytułem „Osobowość Roku”.

Z kolei Cezary Stypułkowski, szef BRE Banku medialną popularność w lutym zawdzięczał rekordowo wysokiemu wynikowi zysku netto wypracowanemu w 2011 roku przez BRE. Stypułkowski na spotkaniu z dziennikarzami zapowiedział jednak, że bank dywidendy nie wypłaci.

Natomiast pod koniec miesiąca media zelektryzowała informacja o planach fuzji Kredyt Banku z BZ WBK – Mateusz Morawiecki, prezes WBK, udzielał mediom komentarzy w tej sprawie.

Dobre wyniki ubezpieczycieli

Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych w mediach uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU. Media cytowały jego opinie na temat wysokości dywidendy, jaką PZU miało wypłacić akcjonariuszom.

Z kolei Jacek Podoba, szef TU Europa, komentował rekordowo wysokie wyniki finansowe Grupy osiągnięte w 2011 roku.

Bossowie razem – u premiera, na galach i w najbardziej opiniotwórczych mediach

W połowie lutego poinformowano, że premier Donald Tusk odwołał Andrzeja Klesyka (PZU) oraz Mateusza Morawieckiego (BZ WBK) z Rady Gospodarczej. Nie podano oficjalnych powodów tak dużej zmiany, pojawiły się zatem głosy, że wśród doradców premiera nie powinno być szefów wielkich spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Bossowie pojawiali się razem nie tylko u premiera, ale również wśród laureatów branżowych nagród. Uhonorowani „Wirtualnymi Telefonami 2011” zostali: Zygmunt Solorz–Żak („Człowiek Sukcesu”), Miroslav Rakowski („Menedżer Roku”) oraz Mirosław Godlewski („Człowiek Biznesu”).

Z kolei Luigi Lovaglio (Pekao), Małgorzata Kołakowska (ING Bank Śląski) oraz Zbigniew Jagiełło (PKO BP) znaleźli się w gronie dwudziestu prezesów najlepiej zarządzanych spółek giełdowych w rankingu Giełdowa Spółka Roku, opublikowanym przez Puls Biznesu.

Obecność prezesów jest również widoczna w najbardziej opiniotwórczych tytułach prasowych. Po ich komentarze i wypowiedzi sięgają zarówno Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna jak i sztandarowe tytuły ekonomiczne: Parkiet, Puls Biznesu oraz Forbes.