Tajwański producent smartfonów wprowadzi już w kwietniu na polski rynek trzy smartfony z nowej serii One. Dzięki nim chce sprzedać blisko milion urządzeń.
Najnowsze smartfony pojawią się w ofercie Playa i Orange, a chwilę później w Plusie i T-Mobile. Trzy aparaty zaprezentowane podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie działają na najnowszym systemie operacyjnym Google Anroid 4.0. Model X – aparat z najwyższej półki, który ma być konkurentem iPhone’a 4S – w sklepie kosztować będzie między 3 a 4 tys. zł. Oprócz rozbudowanej kamery ma system pozwalający operatorom na świadczenie płatności mobilnych w technologii NFC.
– To nasz okręt flagowy. Na zamówienie operatora może obsługiwać technologię LTE (internetu o prędkości 150Mbit/s) – mówi Paweł Mucha-Orliński, dyrektor wykonawczy HTC w Europie Środkowej i Wschodniej.
Ta funkcja mogłaby zainteresować Polkomtel, operatora sieci Plus, który jako jedyny uruchomił w Polsce internet w technologii LTE. I rzeczywiście – przedstawiciele HTC mają się spotkać podczas targów z Zygmuntem Solorzem-Żakiem, jego synem i członkiem zarządu Plusa Tobiasem Solorzem, odpowiedzialnym za sprzedaż w Polkomtelu.
Reklama
Nowe aparaty HTC mają firmie pomóc zwiększyć udział w polskim rynku smartfonów, który w 2011 r. wyniósł 13 – 14 proc. Dało mu to trzecie miejsce na rynku za koreańskim producentem Samsungiem i wciąż zajmującą pozycję lidera fińską Nokią.
– W tym roku chcielibyśmy dobić do 17 – 18 proc. udziałów w rynku, ale nasz decelowy plan to 20 proc. – mówi Paweł Mucha-Orliński. Oznacza to, że tajwański producent musiałby sprzedać ponad 900 tys. smartfonów, czyli o ok. 300 tys. więcej niż rok temu.
W sumie Polacy kupili w 2011 r., jak szacuje firma analityczna Canalys, ok. 4,3 mln smartfonów. Rok wcześniej było to ok. 2 mln smartfonów. Zarówno w roku 2010, jak i 2011 liczba wszystkich sprzedanych telefonów wyniosła 10 – 11 mln aparatów.