ikona lupy />
Tablet Kindle Fire Amazona / Bloomberg / Matthew Staver

Według analizy przygotowanej przez firmę badawczą IHS, Amazon , przynajmniej na początku, sprzedaje swój tablet ze stratą w nadziei, że odzyska środki przy sprzedaży książek i filmów dla tego urządzenia. Koszty wytwarzania nowych gadżetów elektronicznych zazwyczaj spadają po pewnym czasie wraz z obniżką cen stosowanych w nich chipów.

Szef Amazonu Jeff Bezos powiedział agencji AP we wrześniu, że jego firma nastawia się na wypracowanie niewielkiego zysku ze sprzedaży urządzenia, ale jako przedsiębiorstwo zajmujące się handlem detalicznym Amazon zamierza poprzestać na mniejszej marży niż może sobie pozwolić na to większość spółek elektronicznych.
Szacunki IHS objęły koszty komponentów i montażu tabletu, ale nie uwzględniają kosztów opracowania urządzenia, jego marketingu czy choćby pakowania. Najdroższym elementem Kindle Fire jest siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy, który kosztuje 87 dolarów.

Reklama

Amazon utrzymuje koszt swego tabletu znacznie poniżej iPada koncernu Apple i innych tabletów produkując mniejsze urządzenie – jego ekran jest o połowę mniejszy od iPada – instalując w nim mniej pamięci oraz nie dodając kamery i mikrofonu. Ale różnica w kosztach produkcji jest znacznie mniejsza od cen detalicznych. IHS ocenia koszt podstawowego modelu iPad 2 nieco poniżej 300 dolarów, podczas gdy Apple sprzedaje go za 499 dolarów.